FENG 497 - Graduation Project
Sevgili öğrencilerimiz,
Daha önce OASIS ve Blackboard aracılığıyla bilgilendirme yapıldığı üzere, FENG 497 dersi bu sene geçtiğimiz yıllardaki FENG 102 dersi formatında işlenecektir. Bu mesaj, daha önceki bilgilendirmelerde belirtilen hususları tek bir mesajda derlemek ve süreçle ilgili daha detaylı bilgi vermek amacıyla gönderilmektedir. Özellikle 4 numaralı maddeye dikkat edilmesi önemle rica olunur.
- Bildiğiniz gibi şu anda ekle-bırak dönemi devam etmektedir. Ders seçimlerinin tamamlanması ve sınıf listelerinin kesinleşmesinin ardından, her grupta en az 3 farklı bölümden öğrenciler olacak şekilde rastgele bir şekilde öğrenci grupları oluşturulacaktır. Henüz kesinleşmemekle birlikte gruplarda 6 veya 7 öğrenci olması ön görülmektedir.
- Gruplar, proje konusunda birlikte uyum içinde çalışmaya imkan tanıyacak şekilde, müfredat olarak birbirine yakın sayılabilecek bölümlerin öğrencilerinden oluşturulmaya çalışılacaktır. Ancak şunu unutmamak gerekir ki aşağı yukarı her bölümde benzer sayıda öğretim elemanı bulunmakla beraber öğrenci sayıları arasında büyük farklar mevcuttur. İdealde her öğretim elemanına 1 grup düşmesi hedeflendiği için (ders yükü limitin altında kalan öğretim elemanlarına 1'den fazla grup verilebilecektir) öğrenci dağılımının her bir grup için sadece benzer bölümlerin öğrencilerinin bir arada yer alacağı şekilde gerçekleşmesi mümkün olmayabilecektir.
- Projenin temasıyla uyumlu olarak her grupta en az 1 CE veya SE öğrencisi yer alacaktır (bkz madde 4).,
- Projenin ana teması afet mühendisliğine yönelik yapay zeka uygulamalarıdır. Proje başlıkları afet önleme, afet uyarı sistemleri, iklim değişikliğiyle mücadele/iklim değişikliğine uyum, afet sonrası lojistik, hasar tespiti, arama-kurtarma, vb. çeşitli konularda olabilir. İdeal ilerleyiş, proje danışmanının grupla yapacağı ilk toplantı esnasında konu başlığının bütün grup üyelerinin katılımıyla belirlenmesidir.
- Gruplar ve danışman dağılımları en geç 10 Ekim tarihine kadar Fakülteye iletilecektir. Proje konu başlıklarının da en geç 18 Ekim tarihine kadar linki sizlerle bilahare paylaşılacak olan google sheet'e girilmesi gerekmektedir.
- Proje takvimi şu şekildedir:
Grupların oluşturulması: 10 Ekim
Konu başlıklarının belirlenmesi: 18 Ekim
Proposal teslimi: 8 Kasım
Rapor teslimi: 6 Ocak
Sunumlar: 13 Ocak
- Grupların danışmanlarıyla her hafta düzenli olarak bir araya gelmesi gerekmektedir. Toplantıların mümkün olduğuna yüzyüze olarak ayarlanmasına dikkat edilmelidir. Dönem boyunca en az 10 kere toplantı yapılması şarttır (bkz madde 8)
- Notlandırma şablonu şu şekildedir:
Katılım: %10 (her bir toplantı raporu %1 değerindedir. Gruptaki her öğrencinin katılım notu farklı olabilir)
Laboratuvar/uygulama: %40 (bu, öğrencilerin kişisel performansını değerlendirmeye yönelik bir ölçüttür. Gruptaki her öğrenci için farklı olabilir, olması da beklenmektedir.)
Ödev: %10 (Proposal notları bu ölçüte girilecektir - kapak sayfasında adı yazan her öğrenci için aynı notun girilmesi gerekmektedir.)
Sunum: %10 (Gruptaki her öğrenci sunum esnasında en az 3 dk. söz alacaktır. Sunum notları bireyseldir, her öğrenci için farklı olabilir.)
Rapor: %20 (Final raporu notları bu ölçüte girilecektir - kapak sayfasında adı yazan her öğrenci için aynı notun girilmesi gerekmektedir.)
Ara sınav: %10
- Gruplarda öğrencilerin birbirlerini değerlendirecekleri bir yapı sağlanmalıdır. FENG 102 dersinde eğer bir öğrenci projeye katkı vermezse bu durum öğrenciler tarafından raporun kapak sayfasına ilgili öğrencinin adının yazılmaması yoluyla danışmana iletiliyor, söz konusu öğrencinin projeden 0 alması sağlanıyordu. Benzer bir yapı burada da oluşturulabilir. Bu sürecin takibi danışmanın sorumluluğundadır.
- Öğrenciler ara sınavda dersin web sayfasında (https://fecs.ieu.edu.tr/tr/feng-497-graduation-project) yer alan videolardaki konulardan sorumludur. Ara sınav 20 sorudan oluşacak ve çoktan seçmeli olacaktır.
- Proposal ve rapor formatları dersin web sayfasında (https://fecs.ieu.edu.tr/tr/feng-497-graduation-project) mevcuttur. Sunumlar için sabit bir şablon yoktur.
Dersle ilgili her türlü sorunuz için ders koordinatörü Prof.Dr. F. Görkem Üçtuğ ile temasa geçebilirsiniz.
Please find the formats for the "Proposal" and "Report" documents regarding the FENG 497 course in the links below.
FENG 497 Course Videos
HABERTÜM HABERLER
Project Management in Aerospace Seminer
Üniversitemizin Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümü ''Project Management in Aerospace'' adlı seminer düzenledi. 30 Ekim Çarşamba günü Timur Akgül Üniversitemizi ...
TAI ziyareti
20 Eylül 2024 tarihinde Havacılık ve Uzay Mühendisliği ve Makina Mühendisliği bölümü öğretim üyeleri tarafından TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayiine (TAI) Teknik Gezi ...
Helikopterle Ödüle Uçtular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, yaklaşık bir yıllık çalışma sonunda tasarladıkları ‘Çalıkuşu’ adlı helikopterle TEKNOFEST kapsamında düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda ...
İngiltere’de Uzay Eğitimi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü mezunu Burak Köse, dünyanın en iyi 50 üniversitesi arasında yer alan ...
Teknofest 2024 Helikopter Tasarım Yarışması
Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümü öğrencilerimizden oluşan ECO-Dynamics takımımız, TEKNOFEST Helikopter Tasarım Yarışmasında 'en iyi sunum ödülü'ne layık görüldü. Öğrencilerimizi ...
Orman Yangınlarına ‘Kule’ Müdahalesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görev yapan Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu ve Prof. Dr. Murat Aşkar, orman yangınlarının en kısa sürede ...
Yaşlıların Yaşam Kalitesi Artacak: Yeni İlaç İçin Çalışmalar Başladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 bilim insanı, eklemdeki doku ve kıkırdak kaybına bağlı olarak çoğunlukla 55 yaş üstü bireylerde ...
Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, kent genelindeki 45 tarihi yapıyı, ölçekli maketlerle inceleyerek deprem simülasyonu ...
İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri
YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ
DetaylarKÜRESEL KARİYER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..BİLİME KATKI
İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İNSANA DEĞER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..