Virüse değil, ‘oyun’a bulaştık

Koronavirüs nedeniyle dışarı çıkmadığımız bu süreçte, evde sıkılmadan zaman geçirmenin yollarını arayan binlerce kişi, çareyi “oyun”da buldu. Araştırmalar, geçen yıla göre video oyunlarına harcanan paranın yüzde 60, oyun indirmelerinin de yüzde 30 arttığını gösterdi. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mekatronik Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Gazihan Alankuş, koronavirüs sürecinde televizyona takılan oyun konsolları ve bilgisayar oyunlarında harcamaların arttığına dikkat çekti.
Alankuş, “Evde kalmak zorunda olunmadığı dönemde, insanlar oyunlara mobil cihazlar üzerinden ulaşabiliyordu. Koronavirüs nedeniyle insanların evde daha fazla kalması ve hayatın yavaşlamasıyla bilgisayar veya televizyon başına oturarak oynanması gereken oyunlar için uygun bir ortam doğdu. Bunun sonucunda konsol ve bilgisayar oyunlarında yapılan harcamalarda, mobil oyunlara kıyasla daha yüksek bir artış gözlemlendi. Oyun ve e-spor ajansı Next in Game’in ‘Global karantina günlerinin oyun dünyası üzerinde etkileri’ raporunda, geçen yıla göre oyun indirmelerinin yüzde 30, video oyunlarına harcanan paranın da yüzde 60 arttığı belirtildi” dedi.
TÜRKİYE OYUN PAZARI 1 MİLYAR DOLARI AŞACAK
Alankuş, insan psikolojisine uygun oyunların daha çok ilgi gördüğüne dikkat çekerek, şunları söyledi: “Statista.com’un raporuna göre salgın hastalıklarla ilgili olan ‘Plague Inc’ adlı oyunun satışlarında geçen yıla göre yüzde 123 artış gözlemlendi. Sadece oyunculara değil, bütün insanlara hitap eden ‘Animal Crossing: New Horizons’ isimli oyun da ciddi satış rakamlarına ulaştı. Japonya’da, 1.88 milyon fiziksel kopyasının satılmasıyla yeni bir rekor kırdı. Ülkemizde, yüksek potansiyel göstererek oyun üreten şirketler bulunuyor. 2020 sonu itibariyle Türkiye oyun pazarının 1 milyar doları aşması bekleniyor. Koronavirüs sürecinde ülkemizde başarıya ulaşan oyun trendlerine paralel temaları oyunlarına katmalarıyla bu süreçten yararlanabilirler. Oyun geliştirme sürecinin evden çalışmaya uygun oluşu da bu konuda olumlu bir etken.”
HABERTÜM HABERLER

Italian National Space Day Workshop
16 Aralık 2024 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü tarafından düzenlenen İtalyan Ulusal Uzay Günü Çalıştayı, akademisyenler, ...

3 haftalık Biyoinformatik Kampı başarı ile tamamlanmıştır
Okulumuz IEEE EMBS ve CS öğrenci kulüpleri tarafından düzenlenen 3 haftalık Bioinformatics Bootcamp etkinliği başarıyla gerçekleştirilmiştir. Bölümümüz Araştırma Görevlisi Duygu ...

İzmir Ekonomi Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Hackathon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi IT Hackathon'u, 21-22 Aralık 2024 tarihlerinde üniversitenin “Create in İzmir” AB Projesi kapsamında 22 öğrencimizin katılımıyla gerçekleştirildi. ...

broadAngle İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde
Amerika ve İzmir’de faaliyet gösteren yazılım firmalarından broadAngle’ın kurucu ortağı ve CEO’su Garrison Atkisson ile İEÜ 2017 mezunu kıdemli yazılım mühendisi ...

YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ
DetaylarKÜRESEL KARİYER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..BİLİME KATKI
İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İNSANA DEĞER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..